News

Roti canai Malaysia tersenarai sebagai roti terbaik di dunia, roti prata Singapura menduduki tempat ke-12

Nampaknya, apa yang membezakan kedua-dua roti canai dengan roti prata itu adalah kaedah penyediaan dan teksturnya. Roti canai diuli dengan minyak sapi, memberikan tekstur adunan yang lembut dan meregang. Setelah digoreng, roti itu mempunyai bahagian luar yang rangup dan bahagian dalamnya yang mengelupas.

Sebaliknya, roti prata “biasanya dibuat dengan gabungan tepung, air, gula dan susu pekat”, menjadikan rotinya sedikit manis dan tekstur yang lebih padat.

Namun, tidak kira apa pendirian kita dalam pertikaian ini, kita boleh bersetuju bahawa roti canai dan roti prata tetap sedap.

Baca artikel ini dalam Bahasa Inggeris.     

Baca juga artikel Bahasa Melayu ini mengenai sebuah klinik baharu di Singapura untuk pastikan pesakit panjang umur dengan sihat.  

Ikuti CNA di Facebook dan Twitter untuk lebih banyak artikel.



Source: CNA

Donate to Breeze of Joy Foundation

Global NewsX

Global NewsX is a news sharing website that offers a wide range of categories, from politics and business to entertainment and sports. With its easy-to-navigate interface, users can quickly find the news they are looking for and stay up-to-date on the latest global events. Whether you're interested in breaking news, in-depth analysis, or just want to stay informed, Global NewsX has got you covered.

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button